Erasmus+ KA1 Game based learning (GBL) and gamification
2024. gadā no 22. jūlija līdz 31. jūlijam Jelgavas valstspilsētas pašvaldības izglītības iestādes Jelgavas pamatskolas “Valdeka” – attīstības centra speciālās izglītības skolotāja Aiva Šimkūna piedalījās mācību kursā “Spēlēs balstīta mācīšanās un spēlēšanās” (Game based learning (GBL) and gamification) Heraklionā, Krētā. Kursu organizēja InterAct apmācību centrs.
Šajā kursā piedalījās 18 skolotāji no Latvijas, Lietuvas, Portugāles, Horvātijas, Ungārijas, Rumānijas un Polijas, kuri strādā ar dažāda vecumposma skolēniem, īstenojot arī iekļaujošo izglītību.
Kursus vadīja izglītības konsultante ekonomikā un direktore vidējā izglītības posmā Maria Karyotaki no Pirejas, Grieķijā.
Pirmajā apmācību dienā notika savstarpējās sadraudzības veidošana – iepazīstināšana ar sevi, savu izglītības iestādi un kultūras apmaiņa starp dalībniekiem, kurā tika ietvertas gan dziesmas un dejas, gan ēdiena degustācija.
Kursu dalībnieki dalījās pieredzē par darbu izglītības jomā savā valstī – viņuprāt, speciālā/iekļaujošā izglītība nav pietiekoši attīstīta. Pedagogi atzīst, ka ir lielas grūtības strādāt ar bērniem, kuriem ir speciālās vajadzības vispārējā izglītības iestādē, galvenokārt, specifisko zināšanu trūkuma un pieredzes dēļ.
Kursu norises laikā mācījāmies pielietot platformu Canvastera, lai veidotu savu kopienu ar Erasmus+ dalībniekiem un savstarpēji dalītos ar informāciju un dažādiem materiāliem. Tāpat guvām ieskatu Eiropas Savienības prioritātēs 21.gs. un Apvienoto Nāciju (United Nations) mērķiem izglītībā. Aplūkojām dažādas infografikas par savas valsts iedzīvotāju kvalifikāciju un atbilstību darba tirgum – European Skills Index.
Šo kursu laikā guvām pieredzi dažādu lietotņu un mākslīgā intelekta (AI) izmantošanu mācību stundās, kā piemēram, Wikiloc, ChatGPT, Geogebra, UCLA Mindful, Wordwall, PhET, Miro, Scratch, Dialogflow, Hello History, Classroomscreen, u.c.
Kursa ietvaros mums bija lieliska iespēja apmeklēt Knosas pili (The Minoan Palace of Knossos) gida pavadībā. Knosas pils ir bronzas laikmeta arheoloģiskais piemineklis Krētā. Tā, iespējams, ir bijusi Mīnojas civilizācijas politiskais centrs. Mācību ekskursijas beigās spēlējām atjautības spēli saistībā ar iepazīto un dzirdēto par dažādiem vēstures notikumiem un simboliem.
Lai pilnveidotu sadarbības prasmes, tika veidotas nelielas grupas, kurās bija dažādu valstu pārstāvji. Mūsu uzdevums bija izveidot starpdisciplināru spēli (tā varēja būt arī digitāla). Katra grupa prezentēja un izspēlēja sevis veidoto spēli. Šo prezentāciju laikā guvām dažādas idejas, kuras pielietot mācību stundās, kā piemēram:
- Dažādu spēļu izmantošana (arī fiziskās aktivitātes), lai uzlabotu koncentrēšanos, reakciju, kā piemēram, ķeršanas/mešanas spēles.
- Veidot starpdisciplinārās stundas izmantojot vienotu tēmu, iesaistot dažādus mācību priekšmetu skolotājus.
- Izmantot dziesmas par tēmu, lai ieinteresētu skolēnus (parasti tēmas sākumā).
Katra grupa izveidoja mācību stundu plānus, izmantojot sevis izstrādātās spēles un prezentēja tos.
Izmantojot platformu Field Maps, devāmies izzinošā ekskursijā Heraklionā, kur katrā pieturvietā dalībnieki varēja atzīmēt uz kartes savu atrašanās vietu, pievienot foto/video un veikt nelielu aprakstu, kas šajā vietā atrodams. Šo karti veidojām kopīgi, vēlāk pievienojot arī dažādas apskates vietas, kuras tika apmeklētas brīvajā laikā.
Field Maps sākotnējā ideja – atzīmēt vietas Atēnās, kurās var pārvietoties cilvēki ar kustību traucējumiem, izmantojot tādus līdzekļus kā riteņkrēsls.
Kursa noslēgumā dalībnieki saņēma apliecību par dalību kursos.
ERASMUS + COURSES IN SPLIT, CROATIA
No 2023.gada 28.oktobra līdz 03. novembrim skolas direktore Dace Ekša un direktores vietniece izglītības jomā Skaidrīte Čerevko apmeklēja Erasmus + kursus Splitā.
Splita ir pilsēta Horvātijā, Dalmācijas vidusdaļā pie Adrijas jūras. Horvātijas otrā lielākā pilsēta. Izcila vieta lai apgūtu zināšanas ne tikai telpās, bet arī āra nodarbībās.
Visas nedēļas laikā bija iespēja ieskatīties Horvātijas izglītības sistēmā, iepazīties ar skolām Splitā.
Skaidrīte Čerevko kursos apguva prasmes kā veidot labāku garīgo veselību un labizjūtu skolā. Savukārt direktore Dace Ekša pilnveidoja digitālās prasmes, kā izmantot jaunās IT tehnoloģijas 21.gs.skolotājam klasē.
Tika runāts par Eiropā aktuāliem jautājumiem , kopīgiem izaicinājumiem, kas ir katrā valstī. Svarīgi veidot labu sadarbību klasē, izmantojot mūsdienīgu pieeju. Klausīties , jautāt, runāt, izprast skolēnu vajadzības. Skolotājam jākļūst par paraugu, kuram skolēns vēlas līdzināties, atbilstoši skolēnu vecumposmam. Moderns skolotājs pats pilnveidojas, apgūst tehnoloģijas.
Tā kā Eiropā ir brīva iespēja pārvietoties no vienas valsts uz citu, svarīgi pievērst uzmanību bērnu individuālajām īpatnībām- sociālajai videi, reliģijai, kultūrai, vajadzībām, spējām.
Straujajā stresa laikmetā, skolotājam ir ļoti svarīgi palikt pozitīvam, saglabāt savu labizjūtu un nepazaudēt sevi, savas vērtības. Tika runāts par iespējām kā skolotājam atjaunoties, kā arī skolotājiem tika noorganizēta iespēja izbaudīt relaksējošas sporta nodarbības pie jūras.
Viena jau zināma, bet ļoti svarīga atziņa no kursiem- ja Tu kā skolotājs esi neapmierināts, ko Tu dari skolā?
Erasmus+K1 mobilitāte
“Mākslīgā intelekta izmantošana novērtēšanas procesā”
2024.gadā no 10. marta līdz 16. martam Jelgavas pamatskolas “Valdekas” – attīstības centra direktores vietniece izglītības jomā Krista Statkus un speciālās izglītības skolotāja Diāna Cabija piedalījās mācību kursā “Mākslīgā intelekta izmantošana novērtēšanas procesā” (AI-enhanced eAssessment: innovating assessment of/for learning with AI and other digital tools) Madeirā, Portugālē. Kursu organizēja Euneos apmācību centrs.
Šajā kursā piedalījās 20 skolotāji no Latvijas, Zviedrijas, Austrijas, Spānijas, Dānijas, Bavārijas un Maljorkas, kuri strādā ar dažāda vecuma izglītojamajiem.
Kursu vadīja Tallinas Universitātes profesori Mart Laanpere un Hans Põldoja.
Kursu pirmā aktivitāte bija savstarpējās sadraudzības veidošana- iepazīšanās, savas skolas un valsts prezentēšanu.
Kursu norises laikā pasniedzēji stāstīja par vērtēšanu, dalījās ar dažādām mākslīgā intelekta platformām kā padarīt vērtēšanu modernāku. Sniedza praktiskus padomus kā izvirzīt sasniedzamos rezultātus un vērtēšanas kritēriju ar mākslīgā intelekta palīdzību, aicinot nebaidīties mēģināt, eksperimentēt ar dažādām platformām. Kursu laikā mums bija iespēja praktiski darbojoties izmēģināt tās.
Kursa tematika izklāstā notika vizīte izglītības iestādē “Escola Básica e Secundária Dr. Ângelo Augusto da Silva”. Tā ir eko skola, kurā ikdienas skolas dzīvē iekļauj arī bērnus ar īpašām vajadzībām.
Izglītības iestādē mūs iepazīstināja ar skolas darbības iespējām, mācību procesa organizāciju. Kā arī bija iespēja redzēt kā tiek izmantota Plickers testa metode, kura ļauj veikt digitālus testus visiem skolniekiem vienlaicīgi, ja nav iespēja izmantot internetu un digitālās ierīces.
Kursa noslēgumā katrs dalībnieks saņēma apliecību.
ERASMUS+ projekta K1 mobilitāte Portugālē
No šī gada 14. oktobra līdz 20. oktobrim Jelgavas pamatskolas”Valdeka” direktora vietniece Līga Gutnika un izglītības metodiķe Marika Cabija Erasmus+ projekta ietvaros apmeklēja pedagoģiskās pilnveides kursus “Escape Room & Escape Games: Game-based learning”, Portugālē, pilsētā Algarve.
Mūsu skola jau vairākus gadus aktīvi iesaistās Erasmus+ projektos, ir ieguvusi akreditāciju, kas ļauj lielākam pedagogu skaitam doties uz citām Eiropas valstīm, apgūt jaunas zināšanas un gūt plašāku Eiropas valstu pieredzi.
Šo kursu grupu veidoja 12 pedagogi no trīs Eiropas valstīm – Vācijas, Latvijas un Itālijas, kas deva iespēju dalīties pieredzē un veidot starpkultūru saikni.
Kursa pasniedzējs piedāvāja salīdzināt izglītības procesa īstenošanas tendences pirms desmit un vairāk gadiem ar tām, kādas tās ir tagad un kā varētu izskatīties nākotnē.
Kopīgi konstatējām, ka straujā tehnoloģiju ienākšana cilvēku ikdienā ir nenovēršama arī izglītības procesā. Nenoliedzami skolēni labprāt tās izmanto un skolotāja uzdevums ir mācēt piedāvāt skolēniem interesantus, jēgpilnus rīkus, internetvietnes, kas attīsta, pilnveido un skolēniem ar speciālajām vajadzībām palīdz apgūt mācību vielu un dzīvei nepieciešamās prasmes.
Kursos gūtās zināšanas deva jaunas, perspektīvas idejas, kuras var veiksmīgi pielāgot un iekļaut izglītības procesā dažādos mācību priekšmetos un vecumposmos.
Galvenā kursu tēma bija “Izlaušanās istaba” – inovatīvs pedagoģiskais rīks, kas ļauj apvienot mācību procesu ar piedzīvojuma elementiem, dalībnieki tika iepazīstināti ar dažādu “Izlaušanās istabu” konceptiem.
Praktiski tika izspēlētas vairākas “Izlaušanās spēles” gan ar uzdevumiem papīra formātā un dārgumu lādi, gan digitāli – ejot labirintus, meklējot atbildes internetā un ievadot citus sev zināmos faktus.
Daudz laika pavadījām praktiski darbojoties grupās, tika apgūtas praktiskas iemaņas digitālu “Izlaušanās spēļu” veidošanā, kuras arī pēdējā dienā tika prezentētas.
Kopīgi diskutējām, kā šīs jauniegūtās idejas izmantot dažādos mācību priekšmetos, mācību vielas nostiprināšanai aizraujošākā un interesantākā veidā.
Mobilitāte ne tikai veicināja pedagogu profesionalitāti, bet arī stiprināja sadarbību starp Vācijas, Latvijas un Itālijas pedagogiem, tika pārrunāta iespēja veidoja ilgtspējīgus profesionālus kontaktus.
Kursu noslēgumā katrs dalībnieks saņēma apliecību.
ERASMUS+ projekta K1 mobilitāte Spānijā
Pateicoties Erasmus projektam no 2020.gada 26.janvāra līdz 1.februārim direktores vietnieces izglītības jomā Skaidrīte Čerevko un Dace Ekša apmeklēja praktiskus profesionālās pilnveides kursu Spānijā,Tenerifē.
Mācību organizatori “Pričalica” veiksmīgi dalījās pieredzē kā praktiski organizēt darbu, strādājot ar bērniem, kuriem ir mācīšanās grūtības.
Skaidrīte Čerevko apmeklēja praktisko nodarbību kursu “Creative Methods in special needs education”. Savukārt Dace Ekša apmeklēja praktiskās nodarbības”Puppets and mask in education”.
26.janvāris iesākās ar iepazīšanos, savas skolas un valsts prezentāciju. Kopā kursos piedalījās aptuveni 40 cilvēku no dažādām ES valstīm,kuri ikdienā strādā ar bērniem ar speciālajām vajadzībām. Mācību procesa laikā visa grupa dalījās divās daļās atbilstoši izvēlētajam nodarbību kursam.
Abās grupās darbs notika ļoti aktīvā, dinamiskā gaisotnē. Maz teorijas, daudz prakses- mazāk runā, vairāk dari, rādi. Liels uzsvars tika veltīts drāmai.
Skolas 2030 ietvaros, pilnveidotā mācību saturā ir vīzija par to- kādu mēs vēlamies redzēt katru skolēnu-atbildīgu un aktīvu sabiedrības dalībnieku, personību ar pašapziņu, kurš ciena un rūpējas par sevi un citiem, radošu darītāju un lietpratēju izaugsmē, kam mācīšanās kļuvusi par ieradumu. Šie kursi ļāva ieskatīties tajā, kā ar praktisku spēļu, drāmas un situāciju izspēlēšanas metodēm var sasniegt šo vīziju. Cik ļoti svarīgi pedagogam atrast pareizo pieeju katram skolēnam, lai to celtu! Neatkarīgi no mācīšanās grūtību smaguma pakāpes, jācenšas maksimāli , atbilstoši bērna spējām, iesaistīt praktiskajās nodarbībās.
Viena diena tika organizēta kā āra nodarbība. Bija iespēja iepazīties ar vienu no lielākajām Spānijai piederošajām Kanāriju salām, Tenerifi. To apskauj Atlantijas okeāns, netālu no Āfrikas piekrastes. Sasniedzām Spānijas augstāko virsotni, dabīgo vulkānu- Teide. Viena no Tenerifes bagātībām ir banānu plantācijas. Uzzinājām, ka banāni ir milzīgi tropu lakstaugi. To stumbru veido kopā sakļāvušās lapu makstis , kurām pa vidu veidojas milzīgs violets zieds. Tas noliecas uz zemi un beigu galos veido banānu aizmetņus. Un vēl- banāns esot oga nevis auglis!
Kursu noslēgumā tika izsniegts sertifikāts, bet lielākais ieguvums- praktiskās darba metodes , strādājot ar bērniem, kuriem ir īpašas vajadzības.
Dažas no metodēm jau esam izmēģinājuši ar mūsu skolas bērniem un pedagogiem. Darbojas lieliski! Labprāt dalīsimies ar gūto pieredzi!
Starptautisks pasākums Vācijā
Mūsu skolas metodiķe Ilze Šteinburga, sadarbībā ar Jaunatnes starptautisko programmu aģentūru, no 6. oktobra līdz 10. oktobrim piedalījās starptautiskā pasākumā „SPI Inclusion matchmaking – Find European partners for inclusion projects”, kas norisinājās Vācijā Frankfurtē pie Mainas.
Šī pasākuma mērķis bija iepazīties ar programmu “Erasmus+: Jaunatne darbībā” un “Eiropas Solidaritātes korpuss” piedāvātajām iespējām, kā arī satikt starptautiskus partnerus.
Pasākumā piedalījās dalībnieki gan no skolām, gan dažādām organizācijām, kuri ikdienā strādā ar jauniešiem ar speciālām vajadzībām iekļaujošā jomā.
Visas dienas tika pavadītas aktīvi līdzdarbojoties, un to laikā bija iespēja uzzināt par iekļaujošu projektu rakstīšanas un īstenošanas iespējām, dalīties pieredzē par savas organizācijas darbību un iepazīt citas organizācijas, piedalīties izglītojošās lekcijās, radošajās darbnīcās, kurās tika radītas idejas iespējamajai sadarbībai un projektiem, kā arī iepazīties ar jau realizētiem projektiem kā labās prakses piemēriem.
ERASMUS+ projekta K1 mobilitāte Vācijā
Īsi pirms mācību gada sākuma no 26.augusta līdz 31. augustam “ERASMUS +” projekta ietvaros Jelgavas pamatskolas “Valdeka”- attīstības centra skolotājas – Sandra Rubene un Ligita Vecuma-Veco piedalījās kursos “Classroom Management Solutions for Teachers: new Methodologies, Effective Motivation, Cooperation and Evaluation Strategies.”
Kursu norises vieta bija Vācijas galvaspilsēta Berlīne, Carl Duisberg mācību centrs. Kursus vadīja lektore Ilde Faedis no Itālijas.
21.gadsimta mācību stunda ir izaicinājums ikkatram pedagogam, tāpēc lietderīga bija iepazīšanās ar jaunu mācīšanas un mācīšanās pieeju Flipped Classroom. Šī metodika aicina domāt par mājas darbu un klases aktivitāšu izkārtojuma maiņu mācību procesā. Apgrieztā Klase metode ir tāda, kas apvērš tipisko mācību satura iegūšanas un pielietošanas ciklu. Tā balstās uz skolēnu pirms stundas iegūto nepieciešamo informāciju un esošajām zināšanām, ko skolotāji palīdz skolēniem aktīvi un interaktīvi izzināt, izprast un pielietot iegūtās zināšanas un prasmes turpmākajā mācību procesā. “Apgrieztā” klase uztur skolēnu mācīšanos mācību centrā, kas pilda vissvarīgāko lomu, vadot uz dziļāku domāšanu un augstākiem attīstības līmeņiem.
Kursos tika piedāvātas dažādām klases pārvaldīšanas metodes, tai skaitā klases noteikumu izstrāde, sniedzot skaidras instrukcijas.
Tā kā viena no mūsu skolas prioritātēm ir sociāli emocionālās audzināšana, tad ļoti svarīgas bija skolēna motivāciju veicinošās aktivitātes, kuru mērķis ir mudināt un iedrošināt skolēnus, pārdomāt visas klases un savu rīcību. Daudz tika runāts un diskutēts, kā organizēt pāru un grupu darbu, attīstot pozitīvas attiecības.
Mūsu pedagogiem arī bija dota iespēja dalīties ar mūsu skolas labo praksi iekļaujošas izglītības īstenošanā.
Kursu noslēgumā dalībnieki saņēma EURO PASS apliecinājumu un kursu sertifikātu.
Iegūto pieredzi, zināšanas un prasmes varēsim pielietot savu audzēkņu izglītošanai un attīstībai, kā arī daloties ar savas un citu izglītības iestāžu pedagogiem.
ERASMUS+ projekta K1 mobilitāte Itālijā
Turpinot dalību Erasmus + K1 projektā “Iekļaujoša un atbalstoša skola – zinātkārs un dzīvespriecīgs bērns”, no 2019. gada 5. oktobra līdz 12.oktobrim direktora vietniece metodiskajā darbā Līga Gutnika un izglītības metodiķe Marika Cabija devās uz mācību mobilitāti Itālijā, kur Erasmus+ projekta ietvaros piedalījās profesionālas pilnveides kursos “Inclusive education and special needs, the Italian experience of overcoming students’ segregation”.
Mācības notika Bolognā un kursu organizātori bija “Institute for Training, Employability and Mobile learning”.
Vizīte sākās ar Bolognas vēsturiskā centra apskati un sadraudzības pasākumu svētdienas pēcpusdienā.
Turpmākās dienas aizritēja spraigā darbā, iepazīstoties ar Itālijas izglītības modeli, kas dod iespēju pārvarēt segregāciju izglītojamajiem ar speciālām vajadzībām. Liela uzmanība tika pievērsta izglītojamo speciālo vajadzību diagnostikai un individuālo izglītības plānu izstrādei, kas nodrošina sekmīgu izglītojamo iekļaušanu skolās. Dalībniekiem tika dota iespēja to salīdzināt ar Spānijas, Portugāles, Bulgārijas un Latvijas izglītības sistēmām un iekļaujošās izglītības īstenošanas modeļiem.
Apmeklējot Bolognas pamatskolu, pedagogiem bija iespēja redzēt un pārrunāt izaicinājumus un labo praksi skolā iekļaujot izglītojamos ar speciālām vajadzībām.
Projekta dalībnieki iepazinās un apsprieda mācību stratēģijas pirmsskolā un pamatskolā, iepazinās ar metodikām un instrumentiem, kas ļauj veiksmīgāk iekļaut visus izglītojamos mācību procesā sniedzot iespēju līdzdarboties.
Kursi noslēdzās ar mācību rezultātu apspriešanu, jaunu starptautisku sadarbības partneru kontaktu apmaiņu, turpmāko pasākumu plānošanu un kursa apliecību saņemšanu.
- skolas modernizācija, nodrošinot labvēlīgas un efektīvas mācību vides izveidi, kas pielāgota
- paaugstināt pedagogu un skolas vadības kompetences, gūstot citu Eiropas valstu pieredzi
- paaugstināt pedagogu kompetences klases vadībā un pozitīvās komunikācijas veidošanā ar
- uzlabot pedagogu prasmes efektīvi un radoši īstenot mācību un audzināšanas procesu, risināt
Kursi Kalamatā
Īstenojot Erasmus+K1 programmas projektu “Katrs skolēns ir svarīgs – speciālā un iekļaujošā izglītība Eiropā!”, laikā no 28. oktobra līdz 4. novembrim izglītības metodiķe Marika Cabija apmeklēja strukturētos kursus “Towards the inclusive classroom: best practice” un direktora vietniece Līga Gutnika apmeklēja strukturētos kursus “Special Needs Education: A step-by-step approach”, kuri notika Grieķijas pilsētā Kalamatā. Kursu “Towards the inclusive classroom: best practice” mērķis bija palīdzēt dalībniekiem paplašināt savas zināšanas un prasmes par iekļaujošās klases izveidi un vadību. Kursu “Special Needs Education: A step-by-step approach” mērķis bija mācību procesa organizēšana atbilstoši skolēna speciālajām vajadzībām. Kursos piedalījās dalībnieki no Spānijas, Itālija, Somijas, Kipras, Rumānijas, Slovākijas, Lietuvas un Igaunijas. Nedēļas laikā notika gan teorētiskās, gan praktiskās nodarbības par tēmām, kas ir svarīgas sekmīgas iekļaujošas un speciālās izglītības īstenošanā. Tika demonstrētas praktiskas mācību metodes un paņēmieni, kas tiek īstenoti Grieķijas skolās, kā arī projekta dalībniekiem bija iespēja tās papildināt ar savu valstu labās prakses piemēriem. Kursu laikā galvenā darba metode bija darbs salīdzinoši nelielās darba grupās, analizējot iekļaujošās un speciālās izglītības problēmas Grieķijā un citās dalībvalstīs. Nodarbību laikā bija lieliska iespēja dalīties pieredzē ar citu valstu skolotājiem, mācīties vienam no otra un izprast, kādas problēmas mācību procesos mums ir līdzīgas, kādas pilnīgi atšķirīgas. Darbs grupās un diskusijas deva ierosinājumus darba pilnveidošanai. Kā vērtīgu pieredzi varētu minēt vizītes uz Kalamatas skolām. Kalamatas vispārizglītojošajā skolā projekta dalībnieki iepazinās ar skolas vidi, speciālā pedagoga darbu, iekļaujošās izglītības nodrošināšanu un organizēšanu. Kalamatas speciālajā skolā projekta dalībnieki vēroja stundas, iepazinās ar atbalsta komandas darbu, kā arī bija atvēlēts laiks kopīgai sadarbībai un sadraudzībai ar skolēniem. Bija iespēja salīdzināt Grieķijas un Latvijas speciālo izglītības iestāžu darba organizāciju. Grieķu kolēģi akcentēja, ka būtiska loma sekmīgas iekļaujošās izglītības nodrošināšanā ir skolēna- vecāka- skolotāja sadarbība.Projekta nosaukums “Katrs skolēns ir svarīgs – speciālā un iekļaujošā izglītība Eiropā!” Projekta Nr. 2018-1-LV01-KA101-046897 Projekta īstenošanas laiks: Projekta sākuma datums 27/08/2018 Projekta beigu datums 26/08/2019 Projektam piešķirtais finansējums 8024,00 EUR Projekta mērķi ir: •paaugstināt pedagogu profesionālās kompetences, gūstot citu Eiropas valstu pieredzi iekļaujošās izglītības īstenošanā, pārņemot labo praksi savā ikdienas darbā, daloties ar to savā skolā , kā arī ar citu izglītības iestāžu pedagogiem; •paaugstināt pedagogu profesionālās kompetences, gūstot citu Eiropas valstu pieredzi darbā ar izglītojamajiem ar funkcionāliem un smagiem garīgās veselības traucējumiem; •uzlabot pedagogu prasmes strādāt multikulturālā vidē, efektīvi risināt klases uzdevumus, kas saistīti ar kultūras un valodu daudzveidību; • paaugstināt skolas administrācijas kompetenci izglītības iestādes vadības jomā, kas saistīta ar organizācijas darbu – skolas darbības plānošanu, organizēšanu un vadīšanu. Veikt ES dalībvalstu izglītības sistēmu salīdzinošu analīzi. Projekta kontaktpersona- Liga Gutnika, “> liga.gutnika@izglitiba.jelgava.lv