
ERASMUS+ projekta K1 mobilitāte Spānijā

Pateicoties Erasmus projektam no 2020.gada 26.janvāra līdz 1.februārim direktores vietnieces izglītības jomā Skaidrīte Čerevko un Dace Ekša apmeklēja praktiskus profesionālās pilnveides kursu Spānijā,Tenerifē.

Mācību organizatori “Pričalica” veiksmīgi dalījās pieredzē kā praktiski organizēt darbu, strādājot ar bērniem, kuriem ir mācīšanās grūtības.
Skaidrīte Čerevko apmeklēja praktisko nodarbību kursu “Creative Methods in special needs education”. Savukārt Dace Ekša apmeklēja praktiskās nodarbības”Puppets and mask in education”.
26.janvāris iesākās ar iepazīšanos, savas skolas un valsts prezentāciju. Kopā kursos piedalījās aptuveni 40 cilvēku no dažādām ES valstīm,kuri ikdienā strādā ar bērniem ar speciālajām vajadzībām. Mācību procesa laikā visa grupa dalījās divās daļās atbilstoši izvēlētajam nodarbību kursam.
Abās grupās darbs notika ļoti aktīvā, dinamiskā gaisotnē. Maz teorijas, daudz prakses- mazāk runā, vairāk dari, rādi. Liels uzsvars tika veltīts drāmai.


Skolas 2030 ietvaros, pilnveidotā mācību saturā ir vīzija par to- kādu mēs vēlamies redzēt katru skolēnu-atbildīgu un aktīvu sabiedrības dalībnieku, personību ar pašapziņu, kurš ciena un rūpējas par sevi un citiem, radošu darītāju un lietpratēju izaugsmē, kam mācīšanās kļuvusi par ieradumu. Šie kursi ļāva ieskatīties tajā, kā ar praktisku spēļu, drāmas un situāciju izspēlēšanas metodēm var sasniegt šo vīziju. Cik ļoti svarīgi pedagogam atrast pareizo pieeju katram skolēnam, lai to celtu! Neatkarīgi no mācīšanās grūtību smaguma pakāpes, jācenšas maksimāli , atbilstoši bērna spējām, iesaistīt praktiskajās nodarbībās.
Viena diena tika organizēta kā āra nodarbība. Bija iespēja iepazīties ar vienu no lielākajām Spānijai piederošajām Kanāriju salām, Tenerifi. To apskauj Atlantijas okeāns, netālu no Āfrikas piekrastes. Sasniedzām Spānijas augstāko virsotni, dabīgo vulkānu- Teide. Viena no Tenerifes bagātībām ir banānu plantācijas. Uzzinājām, ka banāni ir milzīgi tropu lakstaugi. To stumbru veido kopā sakļāvušās lapu makstis , kurām pa vidu veidojas milzīgs violets zieds. Tas noliecas uz zemi un beigu galos veido banānu aizmetņus. Un vēl- banāns esot oga nevis auglis!
Kursu noslēgumā tika izsniegts sertifikāts, bet lielākais ieguvums- praktiskās darba metodes , strādājot ar bērniem, kuriem ir īpašas vajadzības.
Dažas no metodēm jau esam izmēģinājuši ar mūsu skolas bērniem un pedagogiem. Darbojas lieliski! Labprāt dalīsimies ar gūto pieredzi!

Starptautisks pasākums Vācijā

Mūsu skolas metodiķe Ilze Šteinburga, sadarbībā ar Jaunatnes starptautisko programmu aģentūru, no 6. oktobra līdz 10. oktobrim piedalījās starptautiskā pasākumā „SPI Inclusion matchmaking – Find European partners for inclusion projects”, kas norisinājās Vācijā Frankfurtē pie Mainas.
Šī pasākuma mērķis bija iepazīties ar programmu “Erasmus+: Jaunatne darbībā” un “Eiropas Solidaritātes korpuss” piedāvātajām iespējām, kā arī satikt starptautiskus partnerus.
Pasākumā piedalījās dalībnieki gan no skolām, gan dažādām organizācijām, kuri ikdienā strādā ar jauniešiem ar speciālām vajadzībām iekļaujošā jomā.
Visas dienas tika pavadītas aktīvi līdzdarbojoties, un to laikā bija iespēja uzzināt par iekļaujošu projektu rakstīšanas un īstenošanas iespējām, dalīties pieredzē par savas organizācijas darbību un iepazīt citas organizācijas, piedalīties izglītojošās lekcijās, radošajās darbnīcās, kurās tika radītas idejas iespējamajai sadarbībai un projektiem, kā arī iepazīties ar jau realizētiem projektiem kā labās prakses piemēriem.




ERASMUS+ projekta K1 mobilitāte Vācijā
Īsi pirms mācību gada sākuma no 26.augusta līdz 31. augustam “ERASMUS +” projekta ietvaros Jelgavas pamatskolas “Valdeka”- attīstības centra skolotājas – Sandra Rubene un Ligita Vecuma-Veco piedalījās kursos “Classroom Management Solutions for Teachers: new Methodologies, Effective Motivation, Cooperation and Evaluation Strategies.”
Kursu norises vieta bija Vācijas galvaspilsēta Berlīne, Carl Duisberg mācību centrs. Kursus vadīja lektore Ilde Faedis no Itālijas.
21.gadsimta mācību stunda ir izaicinājums ikkatram pedagogam, tāpēc lietderīga bija iepazīšanās ar jaunu mācīšanas un mācīšanās pieeju Flipped Classroom. Šī metodika aicina domāt par mājas darbu un klases aktivitāšu izkārtojuma maiņu mācību procesā. Apgrieztā Klase metode ir tāda, kas apvērš tipisko mācību satura iegūšanas un pielietošanas ciklu. Tā balstās uz skolēnu pirms stundas iegūto nepieciešamo informāciju un esošajām zināšanām, ko skolotāji palīdz skolēniem aktīvi un interaktīvi izzināt, izprast un pielietot iegūtās zināšanas un prasmes turpmākajā mācību procesā. “Apgrieztā” klase uztur skolēnu mācīšanos mācību centrā, kas pilda vissvarīgāko lomu, vadot uz dziļāku domāšanu un augstākiem attīstības līmeņiem.
Kursos tika piedāvātas dažādām klases pārvaldīšanas metodes, tai skaitā klases noteikumu izstrāde, sniedzot skaidras instrukcijas.
Tā kā viena no mūsu skolas prioritātēm ir sociāli emocionālās audzināšana, tad ļoti svarīgas bija skolēna motivāciju veicinošās aktivitātes, kuru mērķis ir mudināt un iedrošināt skolēnus, pārdomāt visas klases un savu rīcību. Daudz tika runāts un diskutēts, kā organizēt pāru un grupu darbu, attīstot pozitīvas attiecības.
Mūsu pedagogiem arī bija dota iespēja dalīties ar mūsu skolas labo praksi iekļaujošas izglītības īstenošanā.
Kursu noslēgumā dalībnieki saņēma EURO PASS apliecinājumu un kursu sertifikātu.
Iegūto pieredzi, zināšanas un prasmes varēsim pielietot savu audzēkņu izglītošanai un attīstībai, kā arī daloties ar savas un citu izglītības iestāžu pedagogiem.
ERASMUS+ projekta K1 mobilitāte Itālijā
Turpinot dalību Erasmus + K1 projektā “Iekļaujoša un atbalstoša skola – zinātkārs un dzīvespriecīgs bērns”, no 2019. gada 5. oktobra līdz 12.oktobrim direktora vietniece metodiskajā darbā Līga Gutnika un izglītības metodiķe Marika Cabija devās uz mācību mobilitāti Itālijā, kur Erasmus+ projekta ietvaros piedalījās profesionālas pilnveides kursos “Inclusive education and special needs, the Italian experience of overcoming students’ segregation”.
Mācības notika Bolognā un kursu organizātori bija “Institute for Training, Employability and Mobile learning”.
Vizīte sākās ar Bolognas vēsturiskā centra apskati un sadraudzības pasākumu svētdienas pēcpusdienā.
Turpmākās dienas aizritēja spraigā darbā, iepazīstoties ar Itālijas izglītības modeli, kas dod iespēju pārvarēt segregāciju izglītojamajiem ar speciālām vajadzībām. Liela uzmanība tika pievērsta izglītojamo speciālo vajadzību diagnostikai un individuālo izglītības plānu izstrādei, kas nodrošina sekmīgu izglītojamo iekļaušanu skolās. Dalībniekiem tika dota iespēja to salīdzināt ar Spānijas, Portugāles, Bulgārijas un Latvijas izglītības sistēmām un iekļaujošās izglītības īstenošanas modeļiem.
Apmeklējot Bolognas pamatskolu, pedagogiem bija iespēja redzēt un pārrunāt izaicinājumus un labo praksi skolā iekļaujot izglītojamos ar speciālām vajadzībām.
Projekta dalībnieki iepazinās un apsprieda mācību stratēģijas pirmsskolā un pamatskolā, iepazinās ar metodikām un instrumentiem, kas ļauj veiksmīgāk iekļaut visus izglītojamos mācību procesā sniedzot iespēju līdzdarboties.
Kursi noslēdzās ar mācību rezultātu apspriešanu, jaunu starptautisku sadarbības partneru kontaktu apmaiņu, turpmāko pasākumu plānošanu un kursa apliecību saņemšanu.

- skolas modernizācija, nodrošinot labvēlīgas un efektīvas mācību vides izveidi, kas pielāgota
- paaugstināt pedagogu un skolas vadības kompetences, gūstot citu Eiropas valstu pieredzi
- paaugstināt pedagogu kompetences klases vadībā un pozitīvās komunikācijas veidošanā ar
- uzlabot pedagogu prasmes efektīvi un radoši īstenot mācību un audzināšanas procesu, risināt


Kursi Kalamatā

